ارزش

ارزش، همان حقیقتی است که برای آن زندگی می کنم...

ارزش

ارزش، همان حقیقتی است که برای آن زندگی می کنم...

سلام بر شهید امروز

امام جواد علیه السلام:  

مومن به سه چیز نیاز دارد:   

۱- توفیق از جانب خدا 

۲- واعظی از درون خویش 

۳- نصیحت کسی که او را نصیحت و خیرخواهی کند.

با این شعر عشق کردم

این چندمین نامه است بابا، مینویسم!؟  

هرچند یادت نیست اما می نویسم  

 

دیروز هم برگشت خورده نامه هایم  

من با امید این نامه ها را می نویسم  

 

امروز با ... 

از قهرها، از آشتی ها می نویسم  

 

خانم معلم، نمره ی عالی به من داد  

او گفت: من با عشق انشا می نویسم  

 

مادر برایم قصه ای از کربلا گفت  

در نامه ام عین همان را می نویسم  

 

او از تحمل گفت از یاسی سه ساله  

از تشنگی، از صبر، دریا می نویسم  

 

از دختری کوچک که نامش هم رقیه است  

از بی وفایی های دنیا می نویسم  

 

بابا! دلم ابری است میل گریه دارد  

دلتنگی ام را از همین جا می نویسم  

 

این نامه را هم پست خواهم کرد امروز  

اما برایت باز فردا می نویسم

تدبر در قرآن

پیامبراعظم:
وقتی مومن قرآن می خواند خدا بامهربانی به او نگاه می کند.

هر روز یک صفحه قرآن بخوانید و در آن تدبر کنید...

نکات تدبری امروز (آیات 17تا24سوره بقره) رابه سایت تدبر بیفزایید.  

 

www.tadabbor.org

برای امام رضا(ع)…

 شعری از سیار

برای امام رضا(ع)


این آفتاب مشرقی بی‌کسوف را
ای ماه! سجده آر و بسوزان خسوف را

«لا تقربوا الصلاه»٭ مخوان و به هم مزن
این مستی به هم زده نظم صفوف را

نقاره‌ها به رقص کشند اهل زهد را
شاعر کند خیال تو هر فیلسوف را

می‌ترسم از صفای حرم باخبر شود
حاجی و نیمه‌کاره گذارد وقوف را

این واژه‌ها کم‌اند برای سرودنت
باید خودم دوباره بچینم حروف را

روح‌ القدس! بیا نفسی شاعری کنیم
خورشید چشمهای امام رئوف را

یک شعر جالب

این همه آتش خدایا شعله اش از گور کیست؟
شهوت این بی نمازان، نشئه ی انگور کیست؟

پرده دانان طریقت در صبوری سوختند
این صدای ناموافق زخمه ی تنبور کیست؟
شیخ بازیگوش ما از بس مرید خویش بود
عطسه ای فرمود و گفت این جمله ی مشهور کیست!


پنج استاد حقیقت حرف شان با ما یکی ست
راستی در پشت این دستورها دستور کیست؟

آب نوشان ادّعای خضر بودن می کنند
رنگ پیراهان اینان وصله ی ناجور کیست؟

دست این پاسور بازان هر که دل را داد باخت
دوستان چشم شما در انتظار سور کیست؟ 

دین و دل دادند یارانم در این شرب الیهود
شیخ ما در باده گم شد ، مست ما مستور کیست؟

این که خضرش خوانده اید، اسکندر مقدونی است
این که دریایش لقب دادید چشم شور کیست؟

این که بر آن گوش خود بستید،  صور محشر است
این که شیطان می دمد دائم در آن شیپور کیست؟

آن که می زد روز و شب پیوسته لاف اختیار
این زمان ترس از که دارد؟ این زمان مجبور کیست؟

بعد طوفان جز کفی در کیسه ی امواج نیست
شاه ماهی های این دریا ببین در تور کیست!
(علیرضا قزوه - مهرماه ۱۳۸۸)

نقدی کوتاه بر سریال پنجمین خورشید

۱- بازی با زمان ایده تکراری است که اگر هزار بار هم استفاده بشه بازم جذابه چون آرزوی آدم هاست. پس پنجمین خورشید در این باره هنری نکرده بود. 


۲- قبول دارم که این سریال مساله جبر و اختیار رو خوب پرداخته بود اما مساله شناسی ش ایراد داشت. الان مشکل جامعه ما جبر و اختیاره؟ 


۳- یادمون باشه رسانه هدایت گر جامعه است خودش مسائل مهم را مطرح می کند و خودش هم حل می کند. در جامعه ای که خودش را به ظهور می رساندمسائل مهمتری وجود دارد. اما از آن جا که در بیابان یک قطره آب غنیمت است، به نظر من در مجموع سریال قابل دفاعی بود. 

 

ارزش